De Wingense Krant is door de jaren heen een begrip geworden in de gemeente. Wekelijks verschijnt het lokale krantje boordevol nieuws uit eigen gemeente. Ze tellen momenteel meer dan 1.200 abonnees. Maar vorige week kregen de Wingense abonnees hun krantje niet. De fout ligt bij Bpost. Ignace Vanparys van de drukkerij: "Zoals elke week brengen wij onze kranten al op woensdagmiddag naar het pos...

De Wingense Krant is door de jaren heen een begrip geworden in de gemeente. Wekelijks verschijnt het lokale krantje boordevol nieuws uit eigen gemeente. Ze tellen momenteel meer dan 1.200 abonnees. Maar vorige week kregen de Wingense abonnees hun krantje niet. De fout ligt bij Bpost. Ignace Vanparys van de drukkerij: "Zoals elke week brengen wij onze kranten al op woensdagmiddag naar het postcentrum in Brugge. Vanuit Brugge vertrekt dit naar het sorteercentrum in Gent waar de kranten gesorteerd worden per gemeente.""De kranten voor de inwoners van Wingene worden dan verder gestuurd naar het sorteercentrum in Roeselare. Alle kranten voor de abonnees die niet in Wingene wonen, vertrekken vanuit het sorteerpunt in Gent. Die abonnees kregen hun krant in de brievenbus in tegenstelling tot die van Wingene."Een paar jaar terug kreeg de drukkerij ook te maken met dergelijke problemen. Toen besloten ze om de krant een dag vroeger binnen te brengen bij de post, zodat de krant zeker op vrijdag in de brievenbus valt. "Verleden weekend stond onze telefoon dan ook roodgloeiend. Ik contacteerde Bpost en de oplage voor de gemeente Wingene is nooit toegekomen in het sorteercentrum van Roeselare. Blijkbaar staan de drie blauwe boxen met onze kranten nog ergens in het sorteercentrum van Gent. Bpost weet van niks en is de oplage kwijt. Wij betalen Bpost om de kranten te bedelen, maar ze nemen hun verantwoordelijkheid niet op", klinkt het."Wij beslisten om het nummer van vorige week opnieuw te drukken en bij het recente nummer te voegen voor al onze Wingense abonnees. Bpost komt alvast niet tussen in de extra drukkosten. Ik hoop dat de abonnees dit bezorgprobleem begrijpen en dat wij machteloos staan. Naar de toekomst toe wil ik vragen aan abonnees die hun krantje niet ontvangen, ons een seintje geven. Wij kunnen dan Bpost op de hoogte brengen. Bij grote bezorgproblemen zoals afgelopen vrijdag wordt dit steeds vermeld op onze website, www.vanparys.be. (NS)