"Sinds 2017 zaten we midden in de werken", vertelt schepen Peter Vantomme. "Heel vaak waren de woningen niet bereikbaar. 's Morgens was het een gewoonte geworden om de laarzen aan te trekken om op het einde van de straat de auto te bereiken. Men kon een hele periode de woningen niet betreden. Het was echt een modderig gedoe. Er werden amper inspanningen gedaan om de woningen bereikbaar te maken, ze...

"Sinds 2017 zaten we midden in de werken", vertelt schepen Peter Vantomme. "Heel vaak waren de woningen niet bereikbaar. 's Morgens was het een gewoonte geworden om de laarzen aan te trekken om op het einde van de straat de auto te bereiken. Men kon een hele periode de woningen niet betreden. Het was echt een modderig gedoe. Er werden amper inspanningen gedaan om de woningen bereikbaar te maken, zelfs niet te voet. En na al die miserie is het uiteindelijk allemaal, na anderhalf jaar, tochbijna in orde gekomen. En dat werd afgelopen zaterdag gevierd in De Balluchon. Eerst speelde First Gear Rock de pannen van het dak, terwijl de aanwezigen met een fris gekoeld pintje alle miserie konden doorspoelen.""In 2010 kregen we al het nieuws dat er 3,8 miljoen euro was voorzien voor de aanleg van een nieuw fietspad in de Houthulstseweg, goed voor een lengte van 5 kilometer", aldus gemeenteraadslid Christoph Deraeve, die ook lid is van het feestcomité. "In 2011 begonnen de onteigeningen die in 2013 zonder grote problemen afgerond werden. Via het ingenieursbureau ASSET, aangesteld door Infrax, kwamen er plannen voor gescheiden waterafvoer. Het einde van de werken was voorzien op het einde van 2014. Maar alles verliep verre van vlekkeloos. De afspraak was dat er telkens stroken van 300 meter verwerkt zouden worden, maar tegen alle afspraken in begonnen ze tegelijk aan de twee uiteinden. Dat zorgde natuurlijk voor problemen voor de bewoners om hun huis te verlaten en te bereiken, laat staan er met de auto te geraken. Daarnaast waren er heel wat perikelen omtrent zaken die fout liepen. Verkeerde aansluitingen, kapot gemaakte buizen... Alles wat kon, liep verkeerd. Zonder dan nog te spreken van het werfmateriaal, vrachtwagens en kranen die de doorgang belemmerden. Ondertussen zijn we al 2019 en onze straat is nu eindelijk zo goed als klaar. Maar we willen er niet blijven over zeuren en daarom werd er nu geklonken. (RB)