"De blokken staan in het verlengde van geleidelijnen en die zijn voor ons van groot belang", zegt Naomi Blomme. Als ambassadeur van G-Sport Vlaanderen en fervent goalbalspeelster moet ze zelf regelmatig de trein op voor tornooien.
...

"De blokken staan in het verlengde van geleidelijnen en die zijn voor ons van groot belang", zegt Naomi Blomme. Als ambassadeur van G-Sport Vlaanderen en fervent goalbalspeelster moet ze zelf regelmatig de trein op voor tornooien. "Toen die blokken hier net stonden, ben ik er net niet tegenaan gebotst. Maar ik hoorde al van andere blinden en slechtzienden dat ze hier schrammen en blauwe plekken opliepen", aldus Naomi, die ook suggereert dat er best wel wat meer gesensibiliseerd zou mogen worden door de NMBS. "Dat de reizigers er geen idee van hebben waar die lijnen voor dienen, dat kan ik nog begrijpen. Maar wij hebben de indruk dat zelfs het stationspersoneel daar geen enkel benul van heeft. Dan staan ze hier op hun dooie gemak een babbeltje te doen... Pal op die lijnen", klinkt het. Volksvertegenwoordiger Annick Lambrecht (SP.A), die als schepen in Brugge bevoegd was voor mobiliteit, kaartte het euvel ondertussen aan bij federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR). "Ik heb het eerst rechtstreeks bij de NMBS geprobeerd, maar vond daar geen gehoor. Dit is schandalig, deze mensen wordt nooit om hun advies gevraagd en die blokken blijven hier nog zeker tot december staan", zegt ze. De minister diende haar immers van antwoord dat de betonblokken eind dit jaar vervangen worden door 'een definitieve en meer esthetische oplossing' in de vorm van verzinkbare paaltjes. "Ik ga dat zeker opvolgen en eind november mijn mondelinge vraag voor Bellot nog eens herhalen", aldus Lambrecht.(WK)