De brand brak omstreeks 13.30 uur uit op de derde verdieping van een appartementsgebouw in de woonwijk Nieuwe Stad. De vrouw des huizes was even het huis uit terwijl de...

De brand brak omstreeks 13.30 uur uit op de derde verdieping van een appartementsgebouw in de woonwijk Nieuwe Stad. De vrouw des huizes was even het huis uit terwijl de man een middagdutje deed. Even daarvoor had de man nog zijn batterij op de lader gestoken en aangesloten aan het elektriciteitsnet. Terwijl de man sliep ontstond een kortsluiting in de batterij en dat veroorzaakte brand. De oorzaak werd vastgesteld door een branddeskundige van het parket. De man stierf uiteindelijk door rookvergiftiging.Naast de man, die stierf in zijn slaap, werden ook nog verschillende andere bewoners naar het ziekenhuis gebracht met ademhalingsproblemen. Die mochten de dag zelf nog het ziekenhuis verlaten. Het appartement waar de brand ontstond is tijdelijk onbewoonbaar. De weduwe van de overleden man verblijft voorlopig bij een vriendin. (JRO)