DV Fresh levert vers verpakte groenten aan groothandelaars en aan de grote supermarktketens in België. Sinds 2016 exporteren ze hun producten ook naar Frankrijk, Nederland en Duitsland. Dit jaar richten ze hun pijlen onder meer op de uitbouw van de moderne saladeautomaten. Volgens salesmanager Michiel Vanfleteren (24) uit Tielt anticipeert het bedrijf op deze manier op de noden van de klant.
...

DV Fresh levert vers verpakte groenten aan groothandelaars en aan de grote supermarktketens in België. Sinds 2016 exporteren ze hun producten ook naar Frankrijk, Nederland en Duitsland. Dit jaar richten ze hun pijlen onder meer op de uitbouw van de moderne saladeautomaten. Volgens salesmanager Michiel Vanfleteren (24) uit Tielt anticipeert het bedrijf op deze manier op de noden van de klant. "Doordat we nu ongeveer 20 jaar bezig zijn met het versnijden van groenten, zocht onze zaakvoerder Dirk Verkinderen een toestel om bereide salades rechtstreeks aan de klanten te verkopen. Hij had de saladeautomaat ontdekt op een beurs. De automaat komt uit Silicon Valley, de Amerikaanse regio die symbool staat voor de digitale vooruitgang. De automaten bestaan al een paar jaar en hebben al enkele upgrades gehad. Ons toestel in Brugge is een verbeterde versie van het eerste model. Het toestel werkt heel eenvoudig. De klant kiest zelf de samenstelling van zijn slaatje. Er zijn maar liefst 19 ingrediënten waaruit hij naar hartenlust kan kiezen. Van salade, geraspte wortelen en tomaten, tot spek, kip en vinaigrette. Elke klant kan zijn favoriete salade creëren. De producten zijn dagvers en de automaat bewaart ze op de juiste temperatuur."Michiel ziet in het concept een groeiend succes. "We zijn nog maar pas begonnen met het verdelen van de automaten. Ons eerste toestel staat nu in Brugge, maar ik heb al contacten gelegd met grote universiteiten, instellingen en bedrijven die geïnteresseerd zijn om een dergelijk toestel te plaatsen. Het idee van een saladeautomaat past volledig in hun beleid rond gezonde voeding. We zullen na verloop van tijd ook de buitenlandse markten verkennen." Het bedrijf wil blijven innoveren en groeien. "We breiden onze activiteiten verder uit en momenteel is de bouw van een moderne fabriek gestart. We hebben ook plannen om onze nieuwe automaten aan te sturen via een QR-code. Klanten zullen via hun smartphone hun slaatje kunnen samenstellen en de bestelling plaatsen", verklaart Michiel. (TVB)