Het stadsbestuur stimuleert het economische leven in Nieuwpoort door de lancering van een uitgekiend kortingsinitiatief. Zo zal er een kruisbestuiving ontstaan tussen de horeca, de beautysector (kappers, schoonheidssalons, boetieks etc.), de retail en de kleinhandel (bakkers, slagers, traiteurs, dagbladhandels etc.). Het moet ook iedereen aanmoedigen om lokaal te blijven shoppen. De korting die de consument krijgt bij de handelaar wordt volledig gefinancierd door de stad, die hiervoor 1 miljoen euro opzij zet.

Burgemeester Geert Vanden Broucke benadrukt het belang van het 'lokaal winkelen' en de versterking van de lokale handelskern: "De Nieuwpoortse economie heeft heel wat te bieden en zorgt voor de identiteit en unieke karakter van onze badstad. Daarom is het belangrijk dat wij als Stad de ondernemers zo goed mogelijk ondersteunen en begeleiden. Door het lokaal winkelen aan te prijzen via een simpele maar efficiënte kortingscampagne én door onze extra financiële steun hopen we op een return van 10 miljoen euro. "

Vanaf 1 juli gaat dit kortingsinitiatief van start. Per aankoop vanaf 25 euro krijgt elke consument een waardebon telkens ter waarde van 10% van het bestede bedrag. Vanaf september kan je dat bedrag besteden bij om het even welke handelaar. De maximumwaarde van een bon bedraagt 50 euro (bij een aankoop van 500 euro). Wanneer het bedrag kleiner is dan 25 euro, krijgt de klant een spaarkaart. Van zodra het minimumbedrag wordt behaald, krijgt de consument een waardebon. Dit is vooral van toepassing voor de kleinhandel zoals bakkers en slagers. Deze waardebonnen zijn bedoeld voor de eigen inwoners, maar ook voor bezoekers en tweedeverblijvers. Iedereen kan meegenieten van de voordelen.

Boost

Burgemeester Geert Vanden Broucke is ervan overtuigd dat het kortingsinitiatief de lokale economie de nodige boost zal geven én dat er ook partnerschappen tussen diverse ondernemers zullen ontstaan: "Door samen te werken stimuleren de lokale ondernemers elkaar en verhogen ze de bekendheid van Nieuwpoort als interessante shoppingstad. Hoe meer handelaars zich inschrijven voor de actie, des te effectiever de kortingscampagne zal zijn."

Schepen van Lokale Economie Ann Gheeraert treedt de burgemeester hierin bij: "Het belang van lokaal winkelen is zeker nu belangrijker dan ooit. De handelaars spannen zich maximaal in om een kwalitatief en divers aanbod te verzekeren. We zijn ervan overtuigd dat de kortingscampagne consumenten zal stimuleren om weer enthousiast te komen winkelen in de Nieuwpoortse shoppingstraten.

Geen terrassentaks

Naast deze campagne lanceerde Stad Nieuwpoort het digitale platform www.ikkoopinnieuwpoort.be met een duidelijk overzicht van alle handelszaken die actief zijn. Daarnaast wordt werk gemaakt van kant- en klare steunpakketten met mondmaskers, vloerstickers en antibacteriële handgels. Tot eind 2020 wordt ook geen belasting geïnd op het plaatsen van terrassen.

In dit filmpje licht de burgemeester de kortingscampagne verder toe: https://we.tl/t-GGi7pqoFrA

Het stadsbestuur stimuleert het economische leven in Nieuwpoort door de lancering van een uitgekiend kortingsinitiatief. Zo zal er een kruisbestuiving ontstaan tussen de horeca, de beautysector (kappers, schoonheidssalons, boetieks etc.), de retail en de kleinhandel (bakkers, slagers, traiteurs, dagbladhandels etc.). Het moet ook iedereen aanmoedigen om lokaal te blijven shoppen. De korting die de consument krijgt bij de handelaar wordt volledig gefinancierd door de stad, die hiervoor 1 miljoen euro opzij zet.Burgemeester Geert Vanden Broucke benadrukt het belang van het 'lokaal winkelen' en de versterking van de lokale handelskern: "De Nieuwpoortse economie heeft heel wat te bieden en zorgt voor de identiteit en unieke karakter van onze badstad. Daarom is het belangrijk dat wij als Stad de ondernemers zo goed mogelijk ondersteunen en begeleiden. Door het lokaal winkelen aan te prijzen via een simpele maar efficiënte kortingscampagne én door onze extra financiële steun hopen we op een return van 10 miljoen euro. "Vanaf 1 juli gaat dit kortingsinitiatief van start. Per aankoop vanaf 25 euro krijgt elke consument een waardebon telkens ter waarde van 10% van het bestede bedrag. Vanaf september kan je dat bedrag besteden bij om het even welke handelaar. De maximumwaarde van een bon bedraagt 50 euro (bij een aankoop van 500 euro). Wanneer het bedrag kleiner is dan 25 euro, krijgt de klant een spaarkaart. Van zodra het minimumbedrag wordt behaald, krijgt de consument een waardebon. Dit is vooral van toepassing voor de kleinhandel zoals bakkers en slagers. Deze waardebonnen zijn bedoeld voor de eigen inwoners, maar ook voor bezoekers en tweedeverblijvers. Iedereen kan meegenieten van de voordelen. Burgemeester Geert Vanden Broucke is ervan overtuigd dat het kortingsinitiatief de lokale economie de nodige boost zal geven én dat er ook partnerschappen tussen diverse ondernemers zullen ontstaan: "Door samen te werken stimuleren de lokale ondernemers elkaar en verhogen ze de bekendheid van Nieuwpoort als interessante shoppingstad. Hoe meer handelaars zich inschrijven voor de actie, des te effectiever de kortingscampagne zal zijn."Schepen van Lokale Economie Ann Gheeraert treedt de burgemeester hierin bij: "Het belang van lokaal winkelen is zeker nu belangrijker dan ooit. De handelaars spannen zich maximaal in om een kwalitatief en divers aanbod te verzekeren. We zijn ervan overtuigd dat de kortingscampagne consumenten zal stimuleren om weer enthousiast te komen winkelen in de Nieuwpoortse shoppingstraten. Naast deze campagne lanceerde Stad Nieuwpoort het digitale platform www.ikkoopinnieuwpoort.be met een duidelijk overzicht van alle handelszaken die actief zijn. Daarnaast wordt werk gemaakt van kant- en klare steunpakketten met mondmaskers, vloerstickers en antibacteriële handgels. Tot eind 2020 wordt ook geen belasting geïnd op het plaatsen van terrassen. In dit filmpje licht de burgemeester de kortingscampagne verder toe: https://we.tl/t-GGi7pqoFrA