Reclamebureau B.AD uit Roeselare ontwierp platina plaat van Coldplay

Redactie KW

Toen Chris Martin van Coldplay enkele weken geleden in Antwerpen een platina plaat kreeg voor 20.000 verkochte exemplaren van het album Mylo Xyloto, hing daar ook een Roeselaars verhaal aan vast. B. AD uit de Westlaan had de trofee voor Coldplay ontworpen. Het collectors item werd ondertussen geveild voor Music for Life.

Manu Veracx is één van de vennoten van B. AD en begeleidt als creatief directeur alle creatieve werk en draagt zorg voor de kwaliteit van de B. AD-projecten. Maar Manu ontwerpt zelf nog veel zaken en veel van zijn projecten situeren zich in de muziekwereld. “We hebben al awards ontworpen voor Moby, Rolling Stones, Coldplay, Depeche Mode, Placebo, Spice Girls, Renaud, Laïs, K3 en Arno. Zoiets vraagt toch wel creativiteit van een team, want het moet meer zijn dan een plaat in een kader. Het is zoeken naar een leuk concept dat er een beetje uitspringt.”

Music for Life

“Toen die platina plaat werd overhandigd aan Chris Martin in het Sportpaleis was er net Music for Life en wanneer de groep besliste om die gesigneerde award te veilen waren we toch tevreden. Niet alleen omdat er op die manier geld in het laatje kwam voor het goede doel ( 8.700 euro, red.) maar ook omdat het een beetje afstraalde op B. AD.”

(PS)

Meer in Krant van West-Vlaanderen, editie De Weekbode Roeselare

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier