"Dit is mijn elfde campagne en tot nog toe ook mijn allerleukste. Vooral omdat ons team dingen durft te doen. We durven buiten de lijnen te kleuren en dat hebben we nodig in onze campagne. Toon wie je bent en wat je doet," stelt Vincent Van Quickenborne. "Dat is ook wat de dames gedaan hebben. Tonen wie ze zijn aan de hand van een film die symbool staat voor hen."

Het oorspronkelijke idee is afkomstig van Ruth Vandenberghe die de vrouwelijke helft diende te overtuigen van het concept. De huidige burgemeester heeft het alleen wat 'gemanipuleerd' zoals hij het verwoordde. Doordat het voltallige team zelf instond voor de uitwerking ervan, heeft de actie slechts 1.500 euro gekost, los van de drukkosten en de verdeelkosten. Tattoo artieste Cindy Frey, zelf kandidaat voor Team Burgemeester, stond in voor het ontwerp van de kalender en de fotografie.

Vanaf donderdag wordt de kalender in 32.000 brievenbussen verdeeld over Groot-Kortrijk. De ontvangers vinde de strijdpunten waarvoor de dames zullen 'vechten' op de affiche. De week voor 14 oktober worden de affiches ook op spandoeken langs alle bestaande werven in de stad verspreid. De dames van Team Burgemeester gaan dus even de roem van Hollywood mogen proeven ... of net niet.

Op de affiches van dergelijke blockbusters geldt een copyright. Maar dat wordt niet geschonden volgens de burgemeester. "Jan Verheyen heeft dit speciaal voor ons uitgezocht. We schenden het copyright niet omdat er voldoende wijzigingen aan de affiches worden aangebracht, het duidelijk om een parodie gaat én het origineel ook naast 'onze affiche' te zien is."

(TV)