Oostends politicus creëert eigen emoticon

Met zijn emoticon wil Niko het straatbeeld overspoelen. Hij plakte op verschillende culturele en toeristische plekken zijn sticker om zijn programmapunten te benadrukken. © (Foto JR)
Redactie KW

Niko Geldhof wil zijn campagne niet onopgemerkt laten voorbijgaan. Hij lanceert een persoonlijke emoticon om zijn campagne bij de Stadslijst in Oostende kracht bij te zetten.

“Wie mij kent weet dat dit symbool bij mij past“, vertelt Niko. “Naast mijn typerende bril, herken je ook mijn goedlachsheid, positiviteit en uniekheid in de emoticon.”

Op het eerste gezicht lijkt de emoji op de gekende ‘nerd’, maar dit exemplaar glimlacht. “Ook de kernboodschap is in enkele emoji’s afgebeeld. Ik wil mijn trots en liefde voor Oostende benadrukken met een krachtig positief signaal naar de toekomst.”

De vier symbolen.
De vier symbolen.

De eerste emoticon staat voor Niko als persoon, de duim vertaalt zijn begeestering en zijn positivisme. “De passie voor de stad wordt vertaald in het hart en de Oostendse vlag is er als duidelijke verwijzing naar Oostende. De trots en liefde voor Oostende heeft veel te maken met de realisaties van de laatste jaren in de stad. De afgelopen jaren schoten nieuwe succesvolle events als paddenstoelen uit de grond.” Hierbij verwijst de politicus naar ‘The Crystal Ship’, ‘à l’ Ostendaise’, ‘De Oostendedag’, ‘Barrio Cantina’, maar ook het Zandsculptuurfestival of de zomermusical in Kursaal Oostende. “Ook vaste events zoals Theater aan Zee en Filmfestival Oostende kenden dit jaar een topeditie”, stelt Niko.

(JR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier