Om de dienstverlening nog dichter bij de burger te brengen, lanceerde de stad begin 2024 de Roeselare-app. Inmiddels telt de app al bijna 10.000 gebruikers.
Op de gemeenteraad peilde raadslid Margot Wybo (CD&V) naar het gebruik van de app. “De app telt inmiddels al bijna 10.000 gebruikers. Het is geen vervanging van bestaande kanalen, maar een extra toegangspoort aanvullend op onze bestaande telefonische en fysieke dienstverlening”, aldus schepen van ICT, Matthijs Samyn (CD&V).
Investering
De populairste onderdelen van de app zijn ‘Evenementen’, ‘Nieuws’ en ‘Om me heen’. Gebruikers besteden gemiddeld dertien minuten per sessie. “We volgen het gebruik op de voet en blijven bijsturen. Later dit jaar voegen we een welzijnsmodule toe, voor vlottere communicatie en afspraken met het Welzijnshuis. Ook het ‘Mijn Roeselare-profiel’ wordt verder uitgebouwd. De app blijft in ontwikkeling en we blijven ook verbeteringen doorvoeren.”
Margot Wybo ziet die plannen alvast als positief. “Als stad moeten we mee op de digitale golf. Een app onderhouden vraagt een investering, niet alleen financieel, maar ook qua opvolging en aanpassing.”