Hendrik Bogaert zag ‘Bogaert Hendrik Vlaanderen’ als kiescampagne in BHV-tijden niet zitten

Redactie KW

Dat vertelde de Jabbeekse staatssecretaris gisteren bij de voorstelling van het boek van reclamemaker Wim Schamp, waarin hij zelf ook een prominente rol speelt.

“100 campagnes, 1 miljoen kiezers”, zo heet het boek waarin de flamboyante reclamemaker Wim Schamp terugblikt op vijftien jaar verkiezingscampagnes. Bij de voorstelling getuigden drie politici van divers pluimage over de samenwerking met hem: staatssecretaris ‘straffe Hendrik’ Bogaert (CD&V), de peetvader van de politieke campagne Herman De Croo (Open Vld) en Wouter Van Bellingen, de zwarte schepen van Sint-Niklaas.

In zijn boek schetst Schamp aan de hand van honderd campagnes de manier waarop hij samenwerkt met individuele kandidaten, die hij vaak vanuit het niets op de kaart zette. Het typevoorbeeld is Hendrik Bogaert, die hij met de slogan ‘Straffe Hendrik’ naar het lokale bier een naam gaf. Negen campagnes voerden ze samen, tot grote tevredenheid van de staatssecretaris. Hoewel hij het campagnevoorstel van Schamp voor 2010 – ‘BHV, Bogaert Hendrik Vlaanderen’ – toch maar naar de prullenmand verwees.

Wim Schamp, ‘100 campagnes, 1 miljoen kiezers’, is uitgegeven door Pelckmans, telt 230 pagina’s en kost 21,50 euro.

(Belga)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.