David Wemel (Groen) vindt de verkeerssituatie op het kruispunt heel onduidelijk. "Het is onbegrijpelijk dat men zo'n kruispunt kan aanleggen. Wie verantwoordelijk is voor dit ontwerp heeft vermoedelijk nog nooit op een fiets gezeten. Als je al zonder kleerscheuren op het kruispunt geraakt als fietser, kan je maar hopen dat je er ook weer af geraakt. Want de verkeerssituatie laat zich niet lezen."
...

David Wemel (Groen) vindt de verkeerssituatie op het kruispunt heel onduidelijk. "Het is onbegrijpelijk dat men zo'n kruispunt kan aanleggen. Wie verantwoordelijk is voor dit ontwerp heeft vermoedelijk nog nooit op een fiets gezeten. Als je al zonder kleerscheuren op het kruispunt geraakt als fietser, kan je maar hopen dat je er ook weer af geraakt. Want de verkeerssituatie laat zich niet lezen."Dat vindt ook Matti Vandemaele. Die reikt namens Groen een voorstel aan, dat de kleur van zijn partij draagt. Een 'Groen Vierkant' houdt in dat het licht op een gegeven moment voor de fietsers uit de verschillende richtingen op groen springt, en dat alle auto's wachten. (Lees verder onder de video)Maar Matti Vandemaele ziet nog meer problemen met de heraanleg die niet te verhelpen zijn met een aanpassing van de lichten of met een pot verf. De partij wil een petitie opstarten om de verantwoordelijken onder druk te zetten. Groen kaart aan dat er nog vele pijnpunten zijn waar de zwakke weggebruiker door de auto wordt verdrongen."Als Kortrijk de fietsstad of de beste stad van Vlaanderen wil worden, zoals geponeerd werd, dan denk ik dat er op vlak van verkeersveiligheid nog heel wat werk aan de winkel is," aldus nog Matti Vandemaele.