Wie zijn auto in die omgeving achteraan het station kwijt wil, parkeert die in de Boulezlaan zelf of in de aangrenzenden straten. Gevolg: de bewoners kunnen zelf hun wagen niet meer voor hun deur zetten. En dat zorgt voor onbegrip en irritatie, zelfs voor onveilige toestanden.
...

Wie zijn auto in die omgeving achteraan het station kwijt wil, parkeert die in de Boulezlaan zelf of in de aangrenzenden straten. Gevolg: de bewoners kunnen zelf hun wagen niet meer voor hun deur zetten. En dat zorgt voor onbegrip en irritatie, zelfs voor onveilige toestanden."De overlast in de Boulezlaan en de straten in de omgeving van de achterkant van het station komt van parkeerders die in het andere geval wel op de NMBS-parking terecht kunnen, maar het veel te duur vinden om er een dag lang zijn voertuig achter te laten", meent Tom Demunter. "Dit probleem kan de stad oplossen door een overeenkomst te sluiten met de NMBS waarbij Waregem instaat voor het onderhoud van de parking en de Spoorwegen in ruil hun parkeerplaatsen gratis aanbieden. Dat zou een goed akkoord zijn en het probleem van overlast meteen oplossen. Hierbij verwijs ik toch ook naar Ronse waar de NMBS onlangs een nieuwe parking opende aan het station. Die is volledig gratis. Waarom kan het dan in Waregem niet, vraag ik mij af?"Intussen bereidt het stadsbestuur zich voor op een onderhoud met de NMBS waarbij onder andere over de parking aan de Boulezlaan wordt gepraat. Schepen Philip Himpe (CD&V): "Het overleg staat vrijdag 29 november op de agenda. Wij gaan de Spoorwegen vragen of die bereid zijn een tariefverlaging voor de parkeerders door te voeren. Want nu vindt iedereen het parkeerticket te duur. Gevolg: de parking blijft leeg en er wordt in de omgeving geparkeerd. Dat vinden we ook heel jammer. En we zoeken naar een alternatief om dat probleem op te lossen. De onderhoudskosten voor onze rekening nemen in ruil voor gratis parkeren? Neen, dat gaat niet. Dat was wel het geval voordat de NMBS er een betalende parking van maakte. Toen ging iedereen er parkeren en kwamen er klachten van treinreizigers die hun wagens niet meer kwijt konden op de parking. Nu gebeurt dat niet meer. Maar omdat iedereen het een dure zaak vindt, gaan wij verlaging van het tarief voorstellen."Schepen Chanterie (CD&V) voegt er nog aan toe dat het stadsbestuur opnieuw een brief schreef naar de Spoorwegen om de beloofde verlaging van de stationperrons erdoor te krijgen. Die werd al jaren geleden aangekondigd. Maar tot nog toe leverde dat geen enkel resultaat op. "Daarom heeft Waregem er nog eens schriftelijk op aangedrongen de werken uit te voeren. Wij blijven aandringen, schrijven desnoods elke maand een brief. De kostenraming voor de perronverlaging moet opgenomen in het meerjarenplan van de NMBS." (DJW)