Talpe werkt momenteel een 'grand tour' van de Ieperse stadsdiensten af. "Ik bezocht onder andere al de diensten welzijn, leven en financiën. Met de bezoekjes hoop ik enerzijds het stadspersoneel te leren kennen en anderzijds te luisteren wat hun noden en visies zijn."
...

Talpe werkt momenteel een 'grand tour' van de Ieperse stadsdiensten af. "Ik bezocht onder andere al de diensten welzijn, leven en financiën. Met de bezoekjes hoop ik enerzijds het stadspersoneel te leren kennen en anderzijds te luisteren wat hun noden en visies zijn."De burgemeester looft het werk van de technische dienst. "De dienst werkt heel efficiënt. Wanneer burgers problemen over voetpaden of wegen melden, worden die vaak snel opgelost." Stijn Fertin, diensthoofd van de technische dienst pikt: "De laatste tien maanden ontvingen we 290 meldingen van problemen over voetpaden. 90 procent daarvan werd zo goed als onmiddellijk opgelost." Burgemeester Talpe wil het meldingssysteem nog verbeteren. "Nu kunnen de inwoners klachten melden via de site van de stad, maar die komen niet rechtstreeks bij de technische dienst terecht. Dat probleem willen we verhelpen om zo nog efficiënter te kunnen werken."De burgemeester doet een oproep naar de inwoners van Ieper. "Als de Ieperling een probleem ziet met een voetpad, wegdek of verkeersbord, vragen we hem om dat zo snel mogelijk te melden. De burger heeft een signaalfunctie naar het stadsbestuur toe. Op die manier kunnen we de problemen nog sneller oplossen."De medewerkers van de technische dienst waren blij met het bezoekje van de burgemeester. "Het is een nobel initiatief van haar", zegt Stijn Fertin. "De werknemers beschouwen het als een schouderklopje voor hun werk en appreciëren het gebaar enorm." (HD)