Eis voor nieuwe bankautomaat in Rekkem is nog niet van de baan

Een 25-tal Rekkemnaars kwam naar de infosessie over internetbankieren. © CB
Redactie KW

De sluiting eind 2018 van het laatste Rekkemse bankkantoor en het opdoeken van de bijhorende bankautomaat zorgde voor heel wat ongenoegen en wrevel bij de Rekkemnaars. Met steun van het stadsbestuur dienden ze begin dit jaar een petitie met meer dan 1300 handtekeningen in bij Febelfin om hun eis voor een bankautomaat kracht bij te zetten.

De kans dat die bankautomaat er ooit nog komt, wordt wel kleiner met de dag. Om die reden organiseerden het stadsbestuur en Febelfin in het Dorpshuis een infosessie over digitaal bankieren, en daar kwamen een 25-tal nieuwsgierige Rekkemnaren op af. Lesgever Karel Vandeputte van Seniornet Vlaanderen en marketing- en communicatiespecialist Sarah Meynen van Febelfin, de koepelorganisatie van de Belgische banken, gaven uitleg over de vele betaalmogelijkheden met computer, tablet, smartphone of smartwatch.

Internet laat het afweten

Het werd een infosessie die ironisch genoeg te lijden had onder een gebrekkige internetverbinding. De aanwezigen bleven wat op hun honger zitten. Want wie gedacht had om als een volleerde digitale bankier naar buiten te stappen, had het mis. Nieuwe evoluties zoals het contactloos betalen en betalen met Payconiq riepen heel wat wantrouwen en vragen op. De doorsnee Rekkemnaar betaalt nog altijd het liefst zijn klein gesneden brood bij de bakker op de vertrouwde manier: met cash geld op de toonbank. Dus laat maar komen, die bankautomaat. (CB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier