"De Driekoningenstraat wordt al een tijdje door waterproblemen geteisterd", verduidelijkte schepen van Openbare Werken Eddy De Ketelaere (CD&V). "De bestaande toevoerleiding is dringend aan herstel toe. Tegelijkertijd willen we de straat volledig herinrichten, onder andere omdat er door sommige autobestuurders veel te snel gereden wordt. Er ligt een studieopdracht op tafel om de straat veiliger te maken, vooral voor fietsers en voetgangers, zeker ook de schoolgaande jeugd van de wijk."

Ten gunste van de zwakke weggebruiker

De Driekoningenstraat is een drukke verbindingsweg tussen de Bruggestraat en de Aartrijkestraat. Ze wordt onder meer gebruikt als sluipweg richting Oostende. Het is de bedoeling om de straat ontradend te maken voor doorgaand verkeer en dit ten gunste van de zogenoemde zwakke weggebruiker.

Er wordt gedacht aan de aanleg van een fietsverbinding tussen de Pottebezemstraat en de oude spoorwegbedding De Groene 62 ter hoogte van de Steenveldstraat. Ook zouden er gedeeltelijk trottoirs gerealiseerd worden.

Kruispunten langs de Aartrijkestraat

Tegelijkertijd wil de stad twee kruispunten van de Aartrijkestraat veiliger maken: enerzijds ter hoogte van de Industrielaan en anderzijds ter hoogte van de Oude Gentweg.

"In het deel van de Aartrijkestraat tussen de Noordlaan en de Industrielaan willen we het verkeer doen afnemen", aldus schepen De Ketelaere. "We zullen er een meer autoluwe zone van maken. Daarvoor dient de voorrangsregeling op het kruispunt van de Aartrijkestraat met de Industrielaan gewijzigd te worden. Alle doorgaand verkeer vanuit de richting Aartrijke zal via de Industrielaan naar de Noordlaan geleid worden."

"Ook willen we de fietsoversteken langs de Aartrijkestraat ter hoogte van de Oude Gentweg en de Warandestraat sterk verbeteren. We zullen daar de kruispunten heraanleggen met de bedoeling de snelheid van het autoverkeer te reduceren en de fietsers meer veiligheid te bieden."

De opmaak van de ontwerpen is in het voorjaar van 2019 voorzien.

"De Driekoningenstraat wordt al een tijdje door waterproblemen geteisterd", verduidelijkte schepen van Openbare Werken Eddy De Ketelaere (CD&V). "De bestaande toevoerleiding is dringend aan herstel toe. Tegelijkertijd willen we de straat volledig herinrichten, onder andere omdat er door sommige autobestuurders veel te snel gereden wordt. Er ligt een studieopdracht op tafel om de straat veiliger te maken, vooral voor fietsers en voetgangers, zeker ook de schoolgaande jeugd van de wijk."De Driekoningenstraat is een drukke verbindingsweg tussen de Bruggestraat en de Aartrijkestraat. Ze wordt onder meer gebruikt als sluipweg richting Oostende. Het is de bedoeling om de straat ontradend te maken voor doorgaand verkeer en dit ten gunste van de zogenoemde zwakke weggebruiker.Er wordt gedacht aan de aanleg van een fietsverbinding tussen de Pottebezemstraat en de oude spoorwegbedding De Groene 62 ter hoogte van de Steenveldstraat. Ook zouden er gedeeltelijk trottoirs gerealiseerd worden.Tegelijkertijd wil de stad twee kruispunten van de Aartrijkestraat veiliger maken: enerzijds ter hoogte van de Industrielaan en anderzijds ter hoogte van de Oude Gentweg."In het deel van de Aartrijkestraat tussen de Noordlaan en de Industrielaan willen we het verkeer doen afnemen", aldus schepen De Ketelaere. "We zullen er een meer autoluwe zone van maken. Daarvoor dient de voorrangsregeling op het kruispunt van de Aartrijkestraat met de Industrielaan gewijzigd te worden. Alle doorgaand verkeer vanuit de richting Aartrijke zal via de Industrielaan naar de Noordlaan geleid worden.""Ook willen we de fietsoversteken langs de Aartrijkestraat ter hoogte van de Oude Gentweg en de Warandestraat sterk verbeteren. We zullen daar de kruispunten heraanleggen met de bedoeling de snelheid van het autoverkeer te reduceren en de fietsers meer veiligheid te bieden."De opmaak van de ontwerpen is in het voorjaar van 2019 voorzien.