Deerlijk moderniseert dienstverlening met thuisloket

Algemeen directeur Hans Piepers, burgemeester Claude Croes en schepen Matthias Vanneste stellen het thuisloket voor. (Foto MVD)
Redactie KW

Woensdagmiddag werd een nieuwe fase van de gemeentelijke dienstverlening voorgesteld. “Voor bepaalde papieren efficiëntie en geen verloren tijd meer om te verplaatsen of om te wachten aan een loket”, vertelt burgemeester Claude Croes.

Sinds juni is er voor de gemeentediensten een ‘werken op afspraak’. “Een afspraak kan online vastgelegd worden. Dit heeft als groot voordeel dat de diensten een bepaalde vraag of dossier kunnen voorbereiden”, weet schepen Matthias Vanneste.

Animatiefilmpje

Algemeen directeur Hans Piepers: Wij gaan door de corona vroeger dan gepland met dergelijk thuisloket van start. Wij zorgen dat het gebruiksvriendelijk is en horen positieve reacties van het personeel. Op de home van onze gemeentelijke site (www.deerlijk.be) staat een animatiefilmpje met toelichting.”

Schepen Vanneste: “Er zijn nu 21 formulieren die op deze manier kunnen aangevraagd worden. Deze houden vooral verband met de dienst burgerzaken. Zo onder meer de aanvraag voor een speelstraat, een attest van gezinssamenstelling, akte van huwelijk, diverse premie-aanvragen.”

Attesten waarvoor moet betaald worden kunnen nog niet op die manier. (MVD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier