Want Club was de morele winnaar, verdiende op basis van de kansen véél meer dan die 0-0. Víjf kansen én volgens velen een strafschop ontnomen. Een 0-0 die geen best resultaat was met het oog op de derde plaats. Maar de prestatie was wel best: Club voetbalde in zijn vaste 4-3-3 (zelfvertrouwen!) met veel lef, dreigde constant, creëerde kansen en was beter dan de Turken die deze zomer alleen al voor 30 miljoen euro meer inkochten dan het hele budget van Club (70) samen. Club maakte ondanks het schrale resultaat naam: die staan verdiend in de groepsfase van de Champions League.

Club Brugge is het sterkste sportmerk in België

Volgende CL-opdracht: naar Madrid. Naar Bernabeu, het walhalla van het voetbal. Naar Real: koninklijk, op de hele aardbol is geen merknaam sterker dan die van de Galacticos. Intussen werkt Club elke dag verder aan zijn naam. Op en naast het veld. Volgens het bureau Insites Consulting kent 87 procent van alle Belgen Club Brugge (Netflix: 82 procent, Tomorrowland: 86 procent). In de doelgroep voetballiefhebbers zijn er 51 van de fans die hen 'liken', de hoogste score onder de voetbalclubs. En bij de vraag naar de favoriete drie ploegen scoort Club met 34 procent vandaag 5 procent beter dan Anderlecht en 9 procent beter dan Standard Luik.

In 2014 was Club nog de derde ploeg van het land was. En volgens Chief commercial officer Bob Madou bieden potentiële partners inmiddels al meer centen voor de naam Club dan voor RSCA. Zondag moet blijken dat Club ook op het veld zoveel sterker is dan paars-wit. Genk was in de Champions League beschamend, Club maakte indruk. Club is het sterkste sportmerk in België. Daarmee kan je al eens naar Bernabeu. Eerst Anderlecht. En dan... vamos!

Want Club was de morele winnaar, verdiende op basis van de kansen véél meer dan die 0-0. Víjf kansen én volgens velen een strafschop ontnomen. Een 0-0 die geen best resultaat was met het oog op de derde plaats. Maar de prestatie was wel best: Club voetbalde in zijn vaste 4-3-3 (zelfvertrouwen!) met veel lef, dreigde constant, creëerde kansen en was beter dan de Turken die deze zomer alleen al voor 30 miljoen euro meer inkochten dan het hele budget van Club (70) samen. Club maakte ondanks het schrale resultaat naam: die staan verdiend in de groepsfase van de Champions League.Volgende CL-opdracht: naar Madrid. Naar Bernabeu, het walhalla van het voetbal. Naar Real: koninklijk, op de hele aardbol is geen merknaam sterker dan die van de Galacticos. Intussen werkt Club elke dag verder aan zijn naam. Op en naast het veld. Volgens het bureau Insites Consulting kent 87 procent van alle Belgen Club Brugge (Netflix: 82 procent, Tomorrowland: 86 procent). In de doelgroep voetballiefhebbers zijn er 51 van de fans die hen 'liken', de hoogste score onder de voetbalclubs. En bij de vraag naar de favoriete drie ploegen scoort Club met 34 procent vandaag 5 procent beter dan Anderlecht en 9 procent beter dan Standard Luik. In 2014 was Club nog de derde ploeg van het land was. En volgens Chief commercial officer Bob Madou bieden potentiële partners inmiddels al meer centen voor de naam Club dan voor RSCA. Zondag moet blijken dat Club ook op het veld zoveel sterker is dan paars-wit. Genk was in de Champions League beschamend, Club maakte indruk. Club is het sterkste sportmerk in België. Daarmee kan je al eens naar Bernabeu. Eerst Anderlecht. En dan... vamos!