Een tachtiger was in het tuinhuis aan de achterzijde van zijn woning bezig met het schoonmaken van een oude frietpot. De man vertrok uit het tuinhuis, maar toen hij weg was ontstond er een probleem met de frietketel. Het tuinhuis stond al snel in brand.

De brandweer snelde toe, maar op dat ogenblik ontplofte een gasfles die in het tuinhuis stond opgesteld. Niemand geraakte gewond, maar het tuinhuis brandde helemaal uit. Ook de woning liep schade op. Onder andere een keukenraam geraakte vernield.

(BF)