Op de kruising met de Molenhoekstraat, ter hoogte van de wegversmalling, gebeurden al heel wat ongevallen. Ook nu merkte een bestuurder de wegversmalling te laat op waardoor hij met zijn Nissan in volle vaart de snelheidsremmer raakte. De wegversmalling wordt er aangekondigd met houten paaltjes. De paaltjes scheiden de weg met het ...

Op de kruising met de Molenhoekstraat, ter hoogte van de wegversmalling, gebeurden al heel wat ongevallen. Ook nu merkte een bestuurder de wegversmalling te laat op waardoor hij met zijn Nissan in volle vaart de snelheidsremmer raakte. De wegversmalling wordt er aangekondigd met houten paaltjes. De paaltjes scheiden de weg met het fietspad. De bestuurder kwam uit de richting Oudenburg en reed richting Zandvoorde. De klap was zo zwaar dat de wagen 180 graden gedraaid stond.De gevaarlijke situatie werd begin dit jaar nog aangekaart in onze krant door buurtbewoner Chris Debaecke (47). "De paaltjes werden er een tiental jaar geleden geplaatst om het fietspad van de weg te scheiden", vertelt Chris na het zoveelste ongeval. Er gebeurden sinds januari van dit jaar al minstens vijf ongelukken. Allemaal doordat de houten paaltjes werden aangereden. De brokstukken vliegen soms tot over het voetpad. En dat op een drukke baan waar heel wat schoolgaande kinderen lopen. Het zal je kind maar wezen dat door de brokstukken wordt geraakt."Schepen van mobiliteit, Björn Anseeuw (N-VA) vroeg de politie in januari nog om meer controles uit te voeren op de snelheid in de Zandvoordedorpstraat. Ondertussen verdwenen in Oostende al heel wat snelheidsremmers. "Die snelheidsremmers hebben dikwijls een averechts effect. Chauffeurs geven nogal vaak gas bij om toch als eerste voorbij de snelheidsremmer te zijn. Dat zorgt voor gevaarlijke situaties", aldus de schepen. Zowel in de Mariakerkelaan als in de Steense Dijk werden de snelheidsremmers al verwijderd. Of de snelheidsremmer in de Zandvoordedorpstraat ook nog verwijderd wordt is momenteel nog niet duidelijk.(JRO)