Vlam in de pan in Wenduine: vuur snel onder controle

© JVM
Jan Van Maele
Jan Van Maele Medewerker KW

In een guesthouse in de Bloemelaan in Wenduine is even voor 17 uur brand uitgebroken. Er vielen geen gewonden.

De chef van het gastenhuis was in de keuken aan het frituren in een traditionele pan met olie. Toen hij even weggeroepen werd, sloeg het vuur in de pan en ontstond er brand. De ervaren chef handelde heel koelbloedig en uiterst professioneel en kon met een doek de brandende pan doven.

De opgeroepen brandweer controleerde met een warmtecamera op mogelijke hittebronnen maar diende verder niet tussen te komen. De schade in de keuken valt mee. Tijdens de interventie was de Bloemenlaan in beide richtingen afgesloten voor het autoverkeer. Niemand raakte gewond.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.