De noodoproep bereikte de hulpdiensten iets na 23 uur, nadat een buurman alarm sloeg. "Onze buurvrouw kwam in paniek aan onze deur kloppen", laat hij weten. "Ze was in alle staten en vertelde ons dat haar garage in brand stond. We gingen meteen zelf p...

De noodoproep bereikte de hulpdiensten iets na 23 uur, nadat een buurman alarm sloeg. "Onze buurvrouw kwam in paniek aan onze deur kloppen", laat hij weten. "Ze was in alle staten en vertelde ons dat haar garage in brand stond. We gingen meteen zelf polshoogte nemen en zagen inderdaad al de rook van onder de garagepoort komen. We keken eerst of zij, samen met haar man, niet gewond waren en we belden meteen de brandweer. Geen haar op ons hoofd dacht eraan om de garagepoort zelf te openen. We wilden niet dat de vlammen vrij spel kregen." De brandweer kwam meteen massaal ter plaatse en kreeg al snel de brandhaard onder controle. "Het gaat hier naar alle waarschijnlijkheid om een kortsluiting aan een elektrische boiler", klinkt het bij de officier ter plaatse. "Hoewel we het vuur nagenoeg meteen onder controle kregen, is de schade toch aanzienlijk. De wagen, die ook in de garage stond, konden we vrijwaren, maar de boiler stond in een aparte ruimte waar ook de schakelkast van de elektriciteit was geïnstalleerd. Die is volledig gesmolten, waardoor de woning ondertussen afgekoppeld is van het elektriciteitsnet."De bewoners kregen tijdelijk onderdak aangeboden en raakten niet gewond. De Jutestraat werd een tijdlang voor het verkeer afgesloten.