"Vandaag, donderdag, was de eerste dag dat we terug de deuren konden openen, deze keer in ons nieuw pand", vertelt een totaal ontredderde Curd ons. "Omstreeks 19.30 uur, toen we met de familie en de buren aan het genieten waren van een glas, om de eerste dag te vieren, werd onze aandacht getrokken door een intense brandgeur. We konden zelf niets zien, dus belden we de brandweer. Die kwam meteen ter plaatse, maar kon niets zien en vertrok dan ook opnieuw". Het was helaas niet het einde van de lijdensweg.

"Omstreeks 20.20 uur, toen we wilden vertrekken om te gaan eten, was de brandgeur nog harder aanwezig", gaat hij verder. "Ik belde wederom de brandweer, die opnieuw zeer snel ter plaatse was en die konden al snel de bron van het probleem traceren. Een verlichtingstransfo, die in het plafond was ingewerkt, was in dermate slechte staat dat deze gigantisch warm werd. Een thermische camera toonde ons dat hij tot wel 250 graden werd opgewarmd. Die extreme hitte zorgde ervoor dat de plafondpanelen en de isolatie begon te smeulen. We prijzen onszelf gelukkig dat we aanwezig waren en het snel hebben opgemerkt. Ik durf er niet aan denken wat er kon zijn gebeurd, mochten we hier niet aanwezig geweest zijn. De brandweer wist me ook te zeggen dat veel erger vermeden is geweest".

De VZW werd vandaag, na weken inactiviteit volgend op de vorige brand, opnieuw opgestart. Iedereen kon tijdig het pand verlaten en de brandweer was razendsnel ter plaatse. Behalve geurhinder en een geneutraliseerde elektriciteitskabel, is er geen andere schade.

(CLL)

"Vandaag, donderdag, was de eerste dag dat we terug de deuren konden openen, deze keer in ons nieuw pand", vertelt een totaal ontredderde Curd ons. "Omstreeks 19.30 uur, toen we met de familie en de buren aan het genieten waren van een glas, om de eerste dag te vieren, werd onze aandacht getrokken door een intense brandgeur. We konden zelf niets zien, dus belden we de brandweer. Die kwam meteen ter plaatse, maar kon niets zien en vertrok dan ook opnieuw". Het was helaas niet het einde van de lijdensweg."Omstreeks 20.20 uur, toen we wilden vertrekken om te gaan eten, was de brandgeur nog harder aanwezig", gaat hij verder. "Ik belde wederom de brandweer, die opnieuw zeer snel ter plaatse was en die konden al snel de bron van het probleem traceren. Een verlichtingstransfo, die in het plafond was ingewerkt, was in dermate slechte staat dat deze gigantisch warm werd. Een thermische camera toonde ons dat hij tot wel 250 graden werd opgewarmd. Die extreme hitte zorgde ervoor dat de plafondpanelen en de isolatie begon te smeulen. We prijzen onszelf gelukkig dat we aanwezig waren en het snel hebben opgemerkt. Ik durf er niet aan denken wat er kon zijn gebeurd, mochten we hier niet aanwezig geweest zijn. De brandweer wist me ook te zeggen dat veel erger vermeden is geweest".De VZW werd vandaag, na weken inactiviteit volgend op de vorige brand, opnieuw opgestart. Iedereen kon tijdig het pand verlaten en de brandweer was razendsnel ter plaatse. Behalve geurhinder en een geneutraliseerde elektriciteitskabel, is er geen andere schade.(CLL)