Haast en spoed is zelden goed. Dat zal Verkeyn nu - meer dan ooit - geweten hebben. "Ach, het is een ongeluk door mijn eigen 'lompigheid'", zucht de schepen. "Ik probeer altijd overal op tij...

Haast en spoed is zelden goed. Dat zal Verkeyn nu - meer dan ooit - geweten hebben. "Ach, het is een ongeluk door mijn eigen 'lompigheid'", zucht de schepen. "Ik probeer altijd overal op tijd te zijn en vrijdagavond heb ik me serieus moeten haasten. Maar op de zeedijk liep het fout. Ik bleef met de step steken op een opstapje en verloor mijn evenwicht. In plaats van de remmen en te stoppen, heb ik mijn linkervoet gezet en draaide ik in alle verwarring aan de gashendel. Ik droeg bovendien hakken en bleef haperen. Resultaat: een 'getoucheerde' enkel, een pijnlijke rechterhand en een rechterbovenbeen dat blauw uitslaat." Verkeyn moet nu een weekje in het gips. "Een stom voorval door mijn eigen schuld. Ik beschouw de deelsteps nog altijd als een positief en handig vervoersmiddel, maar net als met de fiets moet je voorzichtig zijn." De deelsteps werden in Oostende geïntroduceerd door schepen Björn Anseeuw, een partijgenoot van Verkeyn. (TVA)