Het vuur zou ontstaan zijn nadat een matras in nog onduidelijke omstandigheden vuur vatte en ging gepaard met heel wat r...

Het vuur zou ontstaan zijn nadat een matras in nog onduidelijke omstandigheden vuur vatte en ging gepaard met heel wat rookontwikkeling. Een man die net op familiebezoek was enkele huizen verder, merkte dat er zwarte rook opsteeg uit de bovenverdieping en verwittigde de brandweer. Die had het vuur snel onder controle en kon overslag naar de aanpalende woning vermijden. De bewoner, een alleenstaande dertiger, was op het moment van de brand niet thuis en verblijft momenteel in het buitenland. Omdat de brand vrij veel schade aanrichtte op de bovenverdieping, is deze tijdelijk onbewoonbaar. (NDZ)