De bewoner van de getroffen woning, een zestiger en fervent kaarsenmaker, was in de laatste stap van een nieuwe creatie aanbeland. Om een nog onbekende reden viel hij in slaap, terwijl de pot met gesmolten kaarsvet nog op het vuur stond. De vlam sloeg over in de pot en de veranda, waar het productieproces plaats vond, vulde zich met een dikke rook.

Het was die rook en de bijbehorende reuk die de bewoner wakker maakte, waarna hij zelf probeerde om de brandende pot te blussen. Met zijn handeling kon de bewoner de vlammen bedwingen, maar raakte hij gewond aan het hoofd. Rond 19.30 uur belde hij uiteindelijk zelf de brandweer, die snel ter plaatse was. De spuitgasten ontfermden zich over de met rook gevulde veranda terwijl de ambulanciers de eerste zorgen toedienden. De gewonde man werd afgevoerd naar het ziekenhuis, waar de behandeling werd voortgezet.

Volgens de zoon van de gewonde man, die in het aanpalende huis woont, valt de schade binnenshuis op zich wel mee. "Het is mijn vader die de impact van het vuur heeft ontvangen" verzucht hij. "We mogen van geluk spreken dat hij wakker is geworden, anders kon dit fataal zijn afgelopen". Iets voor 20.00 uur verliet de brandweer de plaats.

(CLL)