Algemeen directeur Mario Eeckhout liet meteen weten dat er op geen enkel ogenblik gevaar was voor zowel werknemers als bewoners van het centrum. "De feiten deden zich voor in een ru...

Algemeen directeur Mario Eeckhout liet meteen weten dat er op geen enkel ogenblik gevaar was voor zowel werknemers als bewoners van het centrum. "De feiten deden zich voor in een ruimte die werd ingericht als wasserij. Het gaat hier om een kleine ruimte van ongeveer 6 vierkante meter groot, waar nooit mensen aanwezig zijn. Een wasmachine, die er volledig geautomatiseerd aan de slag is, is de boosdoener van de dag.""Door de trillingen van de machine werd de toevoerdarm, waardoor zeep van het reservoir naar de machine wordt gebracht, losgetrokken en viel een bidon met zeep om. Toen een van onze collega's de ruimte binnen stapte om de was op te halen, werd ze meteen bevangen door de gassen die zich in de ruimte hadden opgestapeld. Zoals standaard voorzien verwittigde ze meteen de brandweer, die meteen ter plaatse kwam. De hulpdiensten verluchten de ruimte en verdunnen de resten van het product."