Brandweer voorkomt schouwbrand in Sijsele

De brandweer kon donderdagnamiddag een schouwbrand voorkomen nadat een alerte inwoner hen had gebeld.

© JVM

Toen de bewoner van een huis in de Dorpsstraat in Sijsele-Damme even voor 16 uur de open haard aanstak, merkte hij dat de schouw wel zeer heet werd. De bezorgde bewoner nam geen risico’s en alarmeerde de hulpdiensten. Die konden de schouw vrijmaken en deden een nazicht van de schouw en de installatie om erger te voorkomen. Na een klein halfuurtje was de klus geklaard. Door het kordate optreden was er geen schade.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.