De brand in de stal van landbouwer Geert Vandeputte langs de Kaleutestraat ontstond iets over 14.30 uur. Een stapel stro vatte er vuur en zette in een mum van tijd het volle...

De brand in de stal van landbouwer Geert Vandeputte langs de Kaleutestraat ontstond iets over 14.30 uur. Een stapel stro vatte er vuur en zette in een mum van tijd het volledige dak van de stal in lichterlaaie. Een zwarte rookpluim was tot kilometers ver te zien. Mogelijk is er asbest bij de brand vrijgekomen. In de stal waren tientallen koeien aanwezig. De eigenaar slaagde er samen met brandweer en politie in de dieren naar een nabijgelegen weide te jagen. Enkele dieren liepen toch brandwonden op en moesten door een veearts afgemaakt worden. De brandweer kreeg het vuur vrij snel onder controle, maar het aanwezige stro moet nog nageblust worden. Dat karwei zal wellicht nog enkele uren duren. Er werd een deskundige aangesteld. "De brand zou accidenteel zijn, veroorzaakt door biologische broei van het recent geoogste stro", klinkt het bij het parket.(LSi)