Vrouw (24) verblijft in appartement van kennis in Sint-Idesbald maar veroorzaakt aanzienlijke keukenbrand

Redactie KW

Een 24-jarige vrouw veroorzaakte dinsdagavond rond 18 uur een felle keukenbrand in het appartement van een kennis, in de Wulpstraat in Sint-Idesbald bij Koksijde. De vrouw zou er voor enkele dagen verblijven maar tijdens het kokerellen liep het fout. De schade is niet min.

Toen de vrouw uit Herzele bezig was met koken, vloog een pan plots in brand door oververhitting. De vrouw sloeg in paniek en ontvluchtte het appartement op de gelijkvloerse verdieping. Ze verwittigde de hulpdiensten.

Tot overmaat van ramp had ze zichzelf buitengesloten. De toegesnelde brandweer drong binnen en trof een brandend aanrecht aan, waarbij de vlammen ook in de dampkap sloegen. De brand was relatief snel onder controle maar de brand- en waterschade schade in de keuken is aanzienlijk.

Veel schade

De pompiers moesten ook een deel van het houtwerk boven de keukenkasten afbreken, om zeker te zijn dat de brand daar niet nog verder aan het smeulen was.

De vrouw had een brandwonde opgelopen aan haar hand maar een ziekenhuisopname bleek niet nodig. Ze bracht uiteindelijk de nacht door op hotel omdat er een penetrante brandgeur in het appartement hing. Of de kennis het appartement nog zomaar ter beschikking zal stellen, is nog maar de vraag.

(BB)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.