Oververhitte frituurolie veroorzaakt keukenbrand

Jan Van Maele

Langs de Zeebruggelaan in Lissewege is woensdagavond even voor 20 uur brand uitgebroken in een rijhuis.

Het waren de buren die rook van onder de voordeur zagen opstijgen en de hulpdiensten verwittigden. Binnen was de bewoner in de keuken op grootmoeders wijze (een pan met olie op het vuur) frietjes aan het bakken toen het mis ging.

De oververhitte olie vatte vuur en zette de keuken in brand. De bewoner probeerde eerst zelf de brand te blussen maar slaagde daar maar gedeeltelijk in.

Lees verder onder de video

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

De brandweer kreeg het vuur wel geblust, maar de keuken is wel zo goed als uitgebrand. De woning is dan ook onbewoonbaar. De bewoner werd, omdat hij zoveel rook had ingeademd, naar het ziekenhuis overgebracht.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.