Hongerige hond veroorzaakt keukenbrand

Jan Van Maele
Jan Van Maele Medewerker KW

In de August Pauwelslaan in Blankenberge is maandagmiddag rond 14 uur brand uitgebroken in de keuken van een appartement op de eerste verdieping. Uit onderzoek blijkt dat de brand veroorzaakt werd door… een hond.

De bewoners waren op het moment van de brand niet thuis. De brandweer was snel ter plaatse en had de situatie snel onder controle. Toch is de schade in het appartement aanzienlijk en is het onbewoonbaar.

De oorzaak van de brand is een potje dat op het fornuis stond. Pittig detail: naar alle waarschijnlijkheid is het de hond des huizes, een grote bruine Setter, die een van de branders van het fornuis aanstak toen hij op het fornuis sprong op zoek naar koekjes die in de buurt stonden.

Een zestal bewoners dienden hun appartement te verlaten en wachtten op straat tot de situatie genormaliseerd was. Tijdens de bluswerken was de August Pauwelslaan even afgesloten voor het autoverkeer.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.