Elektriciteitskast in kelder van woning vat vuur in Moorslede

De brandweer snelde ter plaatse, maar de situatie was snel onder controle. © foto BF
Bert Feys
Bert Feys Medewerker KW

Vrijdagavond ontstond er omstreeks 21.00 uur een brandje in een kelder van een woning langs de landelijke Ravestraat. Door een kortsluiting vatte een elektriciteitskast er vuur. De bewoners reageerden alert en kregen met een poederblusser de situatie onder controle.

De brandweerkorpsen van Westrozebeke en Moorslede snelden ter plaatse. “We hebben de woning rookvrij gemaakt en hebben een CO-meting uitgevoerd. Eens alles bleek veilig te zijn, konden we de plaats verlaten”, aldus Bob Crabbe, brandweerofficier van de brandweer van Westrozebeke. De schade bleef uiteindelijk beperkt tot de omgeving van de elektriciteitskast.

(BF)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.