Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Brugse brandweermannen redden hond uit vlammenzee en reanimeren hem

Jan Van Maele
Jan Van Maele Medewerker KW

Woensdagmorgen even na 8 uur is brand uitgebroken in een dakappartement op de Dudzeelse Steenweg in Brugge. Toen de brandweer het appartement op de derde verdieping binnenging, waren de bewoners niet thuis.

Enkel de hond des huizes was aanwezig. Die had zich in de slaapkamer verstopt, maar de verstikkende rook was het dier bijna fataal geworden.

Hartstilstand

De brandweer kon het dier in eerste instantie op het balkon in de frisse lucht leggen, maar het dier bleek geen hartslag meer te hebben. De brandweermannen begonnen onmiddellijk met hartmassage en dienden het dier zuurstof toe. Na enkele minuten kwam de hartslag weer op gang en leek het dier het te gaan halen.

De brand zelf ontstond in de keuken van het appartement en veroorzaakte heel wat schade. Het appartement is onbewoonbaar. Tijdens de bluswerken was de Dudzeelse Steenweg afgesloten voor het autoverkeer.