Update
Brandweer kan verhinderen dat wasmachinebrand zich uitbreidt

Woensdagavond werd de brandweer Westhoek opgeroepen voor een woningbrand in de Izenbergestraat in Izenberge deelgemeente van Alveringem. In de woning was een ernstige brand ontstaan aan een wasmachine.

Het was rond 21.15 uur toen de bewoners van het huis in de Izenbergestraat in deelgemeente Izenberge bij Alveringem de hulpdiensten opbelden. In het huis wonen een vader, een moeder samen met hun zoon. Terwijl de vader even aan het rusten was in de zetel ging de moeder naar buiten. Daar zag ze plots hoe er hevige vlammen waren in de wasplaats. Ze riep naar haar echtgenoot en belde intussen de brandweer.

De man ging snel zelf een kijkje nemen. “In de wasplaats stonden de wasmachine en de droogkast in lichterlaaie”, zegt brandweerkapitein Guido Snick van post Lo-Reninge die ter plaatse kwam. “In de volledige wasplaats was er toen al brand en die dreigde zich uit te breiden naar de woonplaats omdat de binnendeur open stond. Dat konden we grotendeels vermijden. De wasplaats brandde wel volledig uit maar ook in de woning zelf is er wat brandschade. Elders is er vooral rook- en waterschade. Omdat de elektriciteit door de brand uitgevallen is, is de woning tijdelijk onbewoonbaar. Er zal ook stevig gepoetst moeten worden. De bewoner had zelf een bluspoging ondernomen maar raakte daarbij toch serieus verbrand aan de armen en het gezicht. Ik liet daarom een ambulance komen om hem na verzorging door de korpsdokter ter plaatse naar het ziekenhuis over te brengen.”

De bewoners kregen woensdagnacht opvang bij kennissen. De oorzaak van de brand is accidenteel.

(JT/JH)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.