Brand legt badkamer boven Brugse Irish pub in de as

De brandweer bluste binnen en buiten.© JVMA
De brandweer bluste binnen en buiten.© JVMA
Jan Van Maele
Jan Van Maele Medewerker KW

Dinsdagavond rond 18:30 uur is er brand uitgebroken op de tweede verdieping van de Irish pub op de Burg in Brugge. Het was de uitbater van het naastgelegen pizza restaurant die de rook zag en de hulpdiensten verwittigde.

Op het ogenblik van de brand die in de badkamer achter een valse wand ontstond, was niemand in het gebouw aanwezig. De eigenaar kwam even later wel ter plaatse.

De brandweer bestreed de brand vanop twee fronten. Met de ladderwagen werd de brand van buitenaf bestreden terwijl ook van binnen geblust werd. Omdat de brand achter de panelen woede werden verschillende panelen verwijderd. In de badkamer waar de brand ontstond is de schade groot.

Defect

De rest van het gebouw kon gevrijwaard worden. Vermoedelijk is een elektrisch defect de oorzaak van de brand. Tijdens de bluswerkzaamheden was de Burg niet toegankelijk voor het autoverkeer.

(JVMA)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten