https://api.mijnmagazines.be/packages/navigation/

Appartement onbewoonbaar nadat waterkoker vuur vat

Het volledige appartementsblok hoefde niet ontruimd te worden. © TL
Redactie KW

Een appartement in de Van Iseghemlaan in Oostende werd vrijdagmorgen onbewoonbaar verklaard na een hevige brand. De oorzaak was een waterkoker die vuur had gevat.

Het waren de buren die de brand vrijdagmorgen opmerkten en de hulpdiensten verwittigden. Die snelden omstreeks 11 uur dan ook massaal naar het appartementsgebouw in de Van Iseghemlaan in Oostende. De brand was ontstaan in de keuken van een appartement op de vierde verdieping.

De pompiers geraakten snel binnen en kregen het vuur ook relatief snel onder controle. Ze konden echter niet meer verhinderen dat de keuken helemaal uitbrandde en ook de rest van het appartement heel wat rookschade opliep. “We kregen alles snel geblust”, aldus de officier van dienst.

Geen gewonden

“De rest van het gebouw hoefde dan ook niet ontruimd te worden. Daarna zijn we nog wat gebleven om te ventileren. De schade in het bewuste appartement is wel aanzienlijk. Dat zal dan ook onbewoonbaar verklaard worden.

Op het moment van de brand was niemand in het appartement aanwezig. Er vielen dan ook geen gewonden. De oorzaak van de brand bleek een waterkoker te zijn die vuur had gevat. (TL)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten