Alarm om vergeten kookpotje in Moen

© (Foto GV)
Redactie KW

Zondagavond werd gevreesd voor een woningbrand in Moen. Uiteindelijk bleek het om een vergeten kookpotje te gaan.

Het was rond 19.30 uur dat bewoners van een appartementsgebouw in Ter Moude in Moen alarm sloegen. Via het ventilatiesysteem verspreidde zich een brandgeur.

Ze alarmeerden de brandweer die eens ter plaatse nogal snel kon vaststellen dat er van brand geen sprake was. In één van de appartementen had een bewoner een kookpotje op het fornuis geplaatst en uit het oog verloren.

Gelukkig merkten de buren de geur op, want de bewoner had even de woning verlaten. “Blussen hebben we niet moeten doen. De schade bleef ook beperkt tot een verschroeide kookpotje. Wel hebben we met onze grote ventilator het gebouw verlucht zodat de indringende geur verdween”, klonk het bij de brandweer. (GV)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.