Het was de bewoonster van het huis die de brand ontdekte en de hulpdiensten verwittigde. De brandweer van Oostende was snel ter plaat...

Het was de bewoonster van het huis die de brand ontdekte en de hulpdiensten verwittigde. De brandweer van Oostende was snel ter plaatse om de bluswerken aan te vatten. De lokale politie zette de Zandvoordestraat gedeeltelijk af voor alle verkeer. Ook de gasmaatschappij kwam ter plaatse. De brandweer had de situatie snel onder controle, maar de badkamer is wel volledig vernield. Elders op de eerste verdieping was er rookschade. De bewoonster, die in afwachting van de brandweer het vuur zelf had proberen te blussen, werd met rookintoxicatie ter verzorging overgebracht naar het ziekenhuis. De brand was ontstaan door een defect aan de gaskachel. (DJ - foto DJ)