Het was een buurman die een luide knal hoorde en in eerste instantie dacht dat er een ongeval gebeurd was, die de zware uitslaande brand opmerkte. Hij verwittigde meteen de hulpdiensten. Bij ...

Het was een buurman die een luide knal hoorde en in eerste instantie dacht dat er een ongeval gebeurd was, die de zware uitslaande brand opmerkte. Hij verwittigde meteen de hulpdiensten. Bij aankomst sloegen de vlammen al uit het voorste raam van de woning waar twee appartementen in onder gebracht zijn. De bewoners, 1 op het gelijkvloers en 2 op de eerste verdieping, waar de brand ontstond, konden het pand nog verlaten. Die laatste zijn naar het ziekenhuis overgebracht met rookintoxicatie. De brandweer kon verhinderen dat de brand naar de andere panden oversloeg. Maar het huis zelf was niet meer te redden. De eerste verdieping brandde volledig uit. Het gelijkvloers liep zware schade op. Ook het pand naast het huis, een schoenmakerszaak liep schade op. De oorzaak van de brand is nog niet gekend maar zou accidenteel zijn. Ook de hond van de bewoners op de eerste verdieping werd gered. De brandweer diende nog een hele tijd na te blussen. (JV)