Bejaarde vrouw komt met de schrik vrij na brand

(Foto JVM)
Redactie KW

In de Stationsstraat in Jabbeke brak er zaterdagavond brand uit in de achtergebouw van een rijwoning.

Het was de buurman die tijdens het televisie kijken eerst rook en daarna vlammen opmerkte. Hij verwittigde de hulpdiensten en ging de bewoonster, een vrouw van in de tachtig die inmiddels al in bed lag wekken. Samen met haar zoon konden zij de vrouw, die zich met een elektrische rolstoel verplaats uit het huis halen. De brandweer van Oostkamp en de civiele bescherming van Jabbeke gingen het vuur te lijf. De achterbouw van het huis is totaal vernield en onbewoonbaar. Gelukkig kon de brandweer het voorste gedeelte van het huis van de vlammen vrijwaren. De vrouw werd met een ambulance weggebracht naar een opvangplaats. (JVM)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.