De 77-jarige vrouw sloeg rond 22 uur alarm toen ze haar man bewusteloos aantrof in hun woning in de Veurnestraat. De hulpdiensten waren snel ter plaatse en brachten beide slachtoffers over naar het ziekenhuis. De vrouw had last van zware hoofdpijn en duizeligheid, maar was na beademing in de zuurstofkamer snel aan de beterhand. Door de gevolgen van de CO-vergiftiging is haar man er echter nog steeds erg aan toe.

Volgens de politie was een defecte gasboiler de boosdoener. Een slecht werkende schouw zorgde er bovendien voor dat de gassen niet weggeraakten uit de woning. De brandweer heeft de gasboiler afgesloten en het toestel verzegeld.

(BELGA)