Gewekt door het alarm merkte de bewoonster van het gelijk vloerappartement een dikke rook op, en belde daarop de brandweer. Die had de situatie snel onder controle. Een tuinstoel die in het appartement stond was door een nog onbekende reden beginnen te smeulen en veroorzaakte heel wat rook. Die zette de rookmelder in werking. De bewoonster kon haar appartement veilig verlaten.

Ook de andere bewoners werden door het in werking treden van de rookmelder gewekt en konden hun appartement veilig verlaten. Voor de brandweer volstond het om de smeulende stoel buiten te zetten en het appartement te verluchten. Niemand raakte gewond. De schade in het appartement bleef dankzij de rookmelder en de gepaste reactie van de bewoonster beperkt.

(JVM)