"Leren, motivatie en emotie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een kind dat zich goed voelt, kan zich volledig ontplooien op school", klinkt het. "Enkele jaren geleden riepen we de werkgroep 'Gelukskunde' in het leven om samen met ons team en de kinderen te werken aan dit goed v...

"Leren, motivatie en emotie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een kind dat zich goed voelt, kan zich volledig ontplooien op school", klinkt het. "Enkele jaren geleden riepen we de werkgroep 'Gelukskunde' in het leven om samen met ons team en de kinderen te werken aan dit goed voelen op onze school", vertelt Hilde Lejeune van de school Sint-Benedictus."Vorig schooljaar startten we in samenwerking met coaches Anja Boers en Trui Baes van de Bleekweide (Gent) met de bouw van gevoelsplekken op onze school." Het project Emotionele Remediëring wil preventief werken aan het vergroten van het emotioneel welbevinden en de draagkracht van kinderen op school."We zijn nu volop bezig met het doorlopen van alle stappen om kinderen te leren omgaan met het uiten van gevoelens en die een plek te geven. Dit is een proces waar we als school volop willen voor gaan", aldus nog Hilde Lejeune. De VentilatieStatie, de Cocon, de Woestverdrijver en het Troostprieeltje werden al helemaal ingericht dankzij de financiële steun van het oudercomité.Vanaf 1 september komt Trui Baes het team versterken vanuit haar project 'Nesten op school'. Het doel is preventief werken rond psychische kwetsbaarheid bij kinderen, zorgen voor een verbindend klas- en schoolklimaat, ondersteunen van de klasleraar en het team. Binnen dit project komt Trui gedurende het volledige schooljaar 4 uur per week op de hoofdschool en in de Pezelschool. (AHP)