Nieuwe grote speelheuvel voor VBS Klavertje Drie in Oostvleteren

We herkennen achteraan v.l.n.r.: Virginie Camerlynck (zorgjuf kleuter), Sandy Grison (derde kleuter), Lies Demeersseman (turnjuf), Muriel Billiau (zorgcoördinator), Nadine Lams (derde leerjaar), Jolien D'Hu (zesde leerjaar), Ilina Verhaeghe (vijfde leerjaar), Ilse Fouvry (nieuwe juf voor vierde leerjaar), Elke Vandenbilcke (turnjuf), Melanie Suffys (opvang) en Ismaël Faës (eerste leerjaar). Vooraan v.l.n.r.: Sigrid Huyghe (tweede kleuter), Joke Dejonghe (directeur), Veerle Verschaeve (peuter/eerste kleuter) en Tine Deruytter (tweede leerjaar). (foto RVL)
Redactie KW

In VBS Klavertje Drie werden tijdens de laatste maanden van vorig schooljaar grote werken uitgevoerd rond de speelplaats en in de weide. Er werd een grote speelheuvel aangelegd en er is plaats voorzien voor een kampbouwplaats.

“Deze werken zijn nu gedaan en op maandag 2 september kunnen de kinderen volop genieten van deze nieuwigheden”, zegt Joke Dejonghe, directeur van de school. “De leerlingen van het vierde leerjaar krijgen dit jaar een nieuwe juf, Ilse Fouvry komt ons team versterken. Meester Ismaël, die vroeger het vierde deed, verschuift naar het eerste leerjaar.”

Taalmethode

“We gaan ook aan de slag met een nieuwe taalmethode: talent: Talent maakt de taalles samenhangend, functioneel, coöperatief en leuk. Zo wordt elke leerling taalvaardig. Dit is een taalvaardigheidsmethode – taal en spelling geïntegreerd – die leerlingen en leraren maximaal digitaal ondersteunt om gepersonaliseerd leren en lesgeven mogelijk te maken. Het biedt motiverende contexten in leuk uitgewerkte thema’s, zet volop in op coöperatieve werkvormen zodat leerlingen en leraren ‘samen taal maken’ en daagt vooral alle leerlingen uit op hun niveau voor het beste leerresultaat. De leerkrachten zien het volledig zitten om te starten met deze methode. Ons leerlingenaantal blijft dit jaar stabiel”, besluit Joke Dejonghe.

(RVL)