"Hier worden de muren tussen vakken echt gesloopt. We vertrekken steeds vanuit een probleemstelling of verwondering voor de wereld en stimuleren zo op een natuurlijke manier vaardigheden, die leiden ...

"Hier worden de muren tussen vakken echt gesloopt. We vertrekken steeds vanuit een probleemstelling of verwondering voor de wereld en stimuleren zo op een natuurlijke manier vaardigheden, die leiden tot een onderzoekende houding. De focus ligt dus niet zozeer op het bijbrengen van encyclopedische kennis", licht directeur Cindy Cottenjé toe. De school zet ook in op 'blended learning', een combinatie van online en klassiek face-to-face onderwijs. "In het online gedeelte worden kinderen op een actieve manier uitgedaagd om de leerstof op eigen toestel, tijd, plaats en tempo aan te leren. Daarnaast blijven we handschriftontwikkeling en het werken met boeken uiteraard ook belangrijk vinden. Via Google Classroom kunnen kinderen documenten met elkaar delen en kan de leerkracht alle vorderingen online meevolgen en begeleiden", aldus directeur Cindy Cottenjé.'Gluren bij de buren' maakt deel uit van het onderwijsplatform Veranderwijs.nu, een initiatief van de Koning Boudewijnstichting.(WK)