Dit stond eigenlijk al gepland op 1 april toen de compleet nieuwe huisstijl in aanwezigheid van alle betrokkenen uit de doeken zou worden gedaan met een feestelijke plechtigheid in de school. Zoals gangbaar de voorbije periode, werd omwille van de coronamaatregelen dit evenement geschrapt.
...

Dit stond eigenlijk al gepland op 1 april toen de compleet nieuwe huisstijl in aanwezigheid van alle betrokkenen uit de doeken zou worden gedaan met een feestelijke plechtigheid in de school. Zoals gangbaar de voorbije periode, werd omwille van de coronamaatregelen dit evenement geschrapt. De oude huisstijl dateerde van 20 jaar geleden. Voor de omschakeling werd het extern communicatiebureau Magelaan uit Gent ingeschakeld en kon het team een beroep doen op Sandra van Maurik, de huisstijl- en communicatiebegeleider van GO!."Het was een heel proces", blikt directeur Steven Verplancke terug. "We vertrokken van een tabula rasa. Vanuit dit onbeschreven blad namen we in de eerste fase uitgebreid de tijd om het inhoudelijk deel uit te diepen. Hierbij werden alle geledingen van de school betrokken. Wat was onze visie? Hoe formuleerden we nu precies wat onze school uniek maakte?""Op basis daarvan kwamen we tot vijf pijlers die vooral het aspect in de verf zette van het verschil te durven maken door zelfstandigheid te stimuleren en verder te kijken dan de klasmuren. Waarbij 'Waarom?' de meest slimme vraag is, iedereen zichzelf mag zijn en kinderen de uitdaging durven aangaan om een stap verder te gaan in de ontwikkeling."Deze doelstellingen vormden de krijtlijnen voor het creatieve luik, waarbij een hele reeks grafische elementen aan bod kwamen. "Verschillende kleuren, lijnen, letters, figuren, mascottes, stijlen en slagzinnen passeerden de revue. Ik ben er zeker van dat bepaalde collega's verschillende lettertypes in allerlei kleurencombinaties zagen passeren in hun dromen", lacht de directeur. "Uiteindelijk werd dan de knoop doorgehakt en kreeg alles vorm.""We zijn heel tevreden over het resultaat", besluit directeur Verplancke. "Ik kan iedereen dan ook met plezier naar onze sprankelende website www.bsDeToekomst.be doorverwijzen. Ook de leerlingen bramen dit. "In het begin van dit schooljaar staken we de koppen bij elkaar per klasgroep", klinkt Lisa Debue (12), kinderraadslid. "We dachten na over de nieuwe huisstijl en een passende slogan voor onze school. Uiteindelijk werd de slogan "Het begint hier', de naam van de school bleef onveranderd.""Inderdaad, we hebben de naam van de school bewust zo gehouden", aldus de directeur. "Omdat de kinderen onze toekomst zijn!"(GV)