Roularta schenkt meer dan 1.500 medewerkers hervulbare Dopper-fles: “Dit zet onze duurzaamheidsambities kracht bij”

Roularta-ceo Xavier Bouckaert en Patricia Douma, international pr-manager Dopper, zetten de duurzaamheidsambities van Roularta Media Group kracht bij. © Kristof Pattyn
Philippe Verhaest

Minder plastic in onze leefwereld en oceanen, daar wil ook Roularta Media Group me zijn schouders onder zetten. Het bedrijf ondertekent de Clean Ocean Wave en zet zijn engagement kracht bij door meer dan 1.500 medewerkers een hervulbare Dopper-fles te schenken. Daarmee bespaart het op jaarbasis 60.000 flessen uit.

Duurzaamheid is binnen Roularta Media Group geen hol begrip. “Het is een attitude”, stelt ceo Xavier Bouckaert.

“Met de hervulbare Dopper bekrachtigt Roularta zijn ambities op vlak van duurzaamheid. Dit initiatief sluit ook perfect aan bij elk van de SDG’s (Sustainable Development Goals, red.) die het duurzaamheidsbeleid van Roularta definiëren: onze medewerkers bewust maken van duurzaamheid, waardig werk met wellbeing van onze mensen, duurzame partners kiezen en klimaatactie ondernemen.”

Hervullen als nieuwe norm

Dopper stapt graag mee in het traject dat Roularta Media Group wil afleggen. “Elke hervulbare Dopper spaart per jaar minimaal 40 single-use plastic flessen uit”, duidt Virginia Yanquilevich, ceo van Dopper.

“Voor Roularta Media Group staat dat gelijk met het besparen van 60.000 flessen op jaarbasis. We zijn dan ook enthousiast om Roularta als nieuwe partner van onze duurzame Dopper Wave te verwelkomen. Laten we samen van hervullen de nieuwe norm maken! ”

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.