Het idee achter ThrillFlix is voorkomen dat tussenpersonen met de winst van hun films gaan lopen. Meer algemeen gaat het erom onafhankelijke films in het vlug veranderende distributielandschap gemakkelijker en sneller inkomsten te doen genereren. "Onafhankelijke films, zogenaamde 'indie films' krijgen zo goed als geen kans meer in het reguliere bioscoopcircuit. Daar is enkel nog plaats voor grote hitkanonnen van grote filmproducenten, denk maar aan Fox en Universal. Bovendien is de dvd-markt stilaan aan het instorten. Dat betekent een zware klap voor onafhankelijke producties", zegt Vandewoestijne.

Daarom start het trio met het Video On Demand platform ThrillFlix. "Let wel: onafhankelijke films zijn geen alternatieve films. We willen wel degelijk films brengen voor iedereen: van cowboyfilms en comedy tot thrillers, sciencefiction en klassiekers. Momenteel beschikken we via nationale en internationale contacten en contracten over honderden films. We hebben deals met SGL Entertainment en Film Chest uit de Verenigde Staten en Zeno Pictures, Film en Media en Belfilm uit België. Er zijn ook onderhandelingen bezig met Troma Inc, ook uit Amerika. De slogan van ThrillFlix is dus niet voor niets 'More movies than you can handle' (Meer films dan je aankan)."

Elke maand zullen er nieuwe films toegevoegd worden. "Maandelijks brengen we ook een online show waarin we nieuwe films voorstellen. Deze show is gratis te bekijken. Een abonnement kost 6,99 euro per maand, elke maand opzegbaar. Iedereen kan het eerst een week gratis proberen."

(Peter Van Herzeele/foto JVGK)