Aanleiding tot zijn tussenkomst waren de werken voor de heraanleg van de Reningelststraat in Kemmel, die momenteel in volle uitvoering zijn. Caenepeel vond dat bepaalde snelheidsremmende obstakels zo nauw bemeten zijn dat de boeren er met hun zware machines nauwelijks nog door kunnen, laat staan ordentelijk manoeuv...

Aanleiding tot zijn tussenkomst waren de werken voor de heraanleg van de Reningelststraat in Kemmel, die momenteel in volle uitvoering zijn. Caenepeel vond dat bepaalde snelheidsremmende obstakels zo nauw bemeten zijn dat de boeren er met hun zware machines nauwelijks nog door kunnen, laat staan ordentelijk manoeuvreren. Een gelijkaardig fenomeen had zich volgens hem ook voorgedaan bij de heraanleg van de dorpskom van Loker.Burgemeester Bernard Heens (CD&V) antwoordde : "Aan het studiebureau dat de plannen opmaakte is uitdrukkelijk gevraagd rekening te houden met het landbouwverkeer, en bij mijn weten is dat ook gebeurd. Dat het nauw bemeten is, zal wel waar zijn, maar dat is ook net de bedoeling van een snelheidsremmer, als die te breed is mist hij zijn effect. De boeren zullen, net als de andere weggebruikers, op die plaatsen wat trager moeten rijden".Heens wees er verder nog op dat tijdens de heraanleg van Loker-dorp gelijkaardige klachten werden geuit, maar dat het achteraf allemaal wel bleek mee te vallen. Toen Caenepeel maar bleef hameren op de boer-onvriendelijke instelling van de meerderheid en hij aanhaalde dat in Loker zware vrachtwagens nu niet meer de oprit van bepaalde boerderijen kunnen nemen, mengde nieuwbakken OCMW-voorzitster Brigitte De Jonghe, zelf van de boernstand, zich kordaat in het debat : "Dat kunnen ze wel, als ze uit de andere richting komen. Dus wat is het probleem ?"Waarna kon worden overgegaan tot de orde van de dag....(JRE)Lees het volledige gemeenteraadsverslag in de Het Wekelijks Nieuws (editie West) van vrijdag 30 april.